فایلینگ املاک یکی از مهمترین مراحل در فرآیند خرید یا فروش یک ملک است.

Posted At: مه 06, 2024 - 317 مشاهده

ویژگی‌های یک فایلینگ املاک عالی چیست؟

فایلینگ املاک یکی از مهمترین مراحل در فرآیند خرید یا فروش یک ملک است. این فرآیند شامل جمع‌آوری و ارائه اسناد و اطلاعات مربوط به ملک مورد نظر است که برای انجام معامله لازم است. 

فایلینگ املاک چیست؟

فایلینگ املاک می‌تواند شامل اسناد مالکیت، سند تفصیلی ملک، گزارش بازدید فنی، مستندات مالی و هرگونه اطلاعات دیگری باشد که نیاز به ارائه آنها در فرآیند خرید یا فروش ملک وجود دارد.

برای هر مشاور ممکن نیست که زمان بذاره و فایلینگ‌ها رو به دقت باهم مقایسه کنه پس خوبه که مشاورین تجربه‌هاشونو باهم به اشتراک بذارن. اولین چیزی که مشخصه ما، تو این دوره نیاز به داشتن یک سایت، نرم‌افزار یا هر چیزی که بشه از اینترنت هم فایل ها رو به صورت دسته‌بندی شده در محدوده‌ی خودمون دریافت کنیم داریم.

 البته اول فکر می‌کردم خودم هم می‌تونم از دیوار و شیپور فایل هارو استخراج کنم اما تو این مسیر، در زمان جست‌وجو و دسته‌بندی کردنشون فایلای خوبی سوختن و فهمیدم، باید من هم فایلینگ مناسبمو پیدا کنم.

در حال حاضر 3 سایت فایلینگ املاک وجود دارد که به صورت کاملا تخصصی فایل های املاک را جمع آوری میکنند و در اختیار مشاور قرار میدهند.

بهترین سایت‌های ثبت آگهی ملکی

ثبت آگهی ملکی در سایت‌ها، امروزه یکی از روش‌های موثر برای تبلیغ کسب و کار و جذب مشتریان جدید است. با توجه به رشد روزافزون فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران اینترنت، ثبت آگهی در سایت‌ها به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند شناخته می‌شود. در لیست زیر بهترین و قویترین سایت های ثبت آگهی آورده شده است.

سایت دیوار

سایت شیپور

سایت 2 نبش

سایت دلتا

سایت کیلید

مشاورین املاک و یا مالکانی که به دنبال خرید، فروش، رهن و اجاره املاک خود هستند همیشه دغدغه یافتن و ثبت آگهی های خود در بهترین سایت آگهی املاک را دارند. برای اینکه بهترین سایت املاک را پیدا کنید باید این مسئله را در نظر داشته باشید که بهترین سایت اگهی املاک چه ویژگی‌هایی دارد. برای این‌کار لازم است امکانات و ویژگی‌های سایت‌های مختلف را باهم مقایسه کنید.

مشاور املاک

 

جمع آوری اطلاعات فایل‌های املاک

اگر یک مشاور املاک بخواهد تمامی فایلهای املاک را از سایت های بالا جمع آوری کند و با هم مقایسه کند، هیچوقت نمی‌تواند تمامی فایلها را دسته بندی و با هم مقایسه کند. پس بهترین و معقول ترین کار استفاده از سایت های فایلینگ املاک است که در زیر نام چندتا از فایلینگ های خوب را معرفی میکنم.

سامانه فایل

ملک رادار

مپلاک

ایران فایل

 

ویژگی یک سایت فایلینگ املاک

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه بکنید این است که وقتی ما از فایل یابی املاک حرف می‌زنیم، از فرآیندی صحبت می‌کنیم که باید در انتهای آن به فایل‌هایی رسیده باشید که به معنای واقعی کلمه خوب و قابل فروش باشند. چرا که اگر صدها فایل داشته باشید که به دلایل مختلفی مثل به قیمت نبودن، قابل فروش نباشند، هیچ ارزشی برای شما ندارند.

فایل یابی املاک همیشه مهم است. اما اهمیت آن در دوران رکود بازار مسکن افزایش می‌یابد. چرا که در دوره رونق هم فروشنده زیاد است و هم مشتری. شاید در دوره رونق بازار مسکن (که البته بسیار کوتاه‌تر از دوره رکود است)، چندان اهمیت فایل یابی را احساس نکنید. اما اگر به آموزش فایل یابی املاک بی‌توجه باشید، در دوره رکود بازار املاک، بدترین روزهای کاری خود را تجربه می‌کنید.

امیدواریم هرگز در دوره رکود بازار مسکن با مشکل فایل مواجه نشوید (متاسفانه اغلب مشاورین املاک با این مشکل روبرو می‌شوند). اما اگر با این مشکل روبرو شوید، احتمالا روزهای پر از ناامیدی و بی‌پولی را تجربه می‌کنید. روزهایی که احتمالا احساس گیر افتادن در بن‌بست را به شما منتقل می‌کند. دوره رکود بازار مسکن، برای اغلب مشاورین املاک یک کابوس است.

ویژگی‌های یک فایل مناسب که حتی در دوره رکود مشتری خود را دارد عبارت است از:

داشتن دسترسی مناسب
خوش نقشه بودن
داشتن مشاعات خوب
داشتن نورگیر مناسب
داشتن امکانات خوب
داشتن پارکینگ
به قیمت بودن
شخصی بودن فایل برای مشاور املاک
تکنیک های فایل یابی املاک چیست؟
انواع فایل یابی املاک عبارت است از راه‌های زیر:

فایل یابی املاک نوساز
فایل یابی خانه‌های خالی
فایل یابی برج‌ها و مجتمع‌های تجاری
استفاده از دیوار و شیپور
فایل یابی از طریق دوست و آشنا
فایل یابی از طریق سایت ها و برنامه‌های فایل یابی


شاید همین الان ایده‌هایی برای هر یک از روش‌های فایل یابی بالا به ذهن شما رسیده باشد. اما ما دریک مقاله دیگراز آموزش فایل یابی املاک، تکنیک هایی برای اجرای هر کدام از موارد بالا عنوان می‌کنیم. این تکنیک‌ها کار شما را برای پیدا کردن فایل در هر یک این موارد بسیار ساده‌تر می‌کند.

 

سامانه فایلینگ املاک

Bring the world of shopping to your phone

ثبت نام در سامانه فایلورود به سامانه فایل
ثبت نام مشاور املاکورود مشاور املاک
image-1
Your Cart