Posted At: مه 07, 2024 - 1,277 مشاهده
هر مشاور املاک باید هنگام مراجعه مشتری بتواند فایلهای متناسب با سلیقه مشتری را به او معرفی کند. تنها در این صورت میتواند معامله ای را جوش دهد و مشتری را از رفتن به سایر بنگاه های معاملاتی منصرف کند. بنابراین سعی کنید مهارت فایل یابی را کسب کنید و همیشه گزینه های متعددی برای معرفی به خریدار ارائه کنید. به منظور آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک مقاله ای فراهم نموده ایم. پس با سامانه فایل همراه باشید تا صفر تا صد فایل یابی و استفاده از سایتهای فایلینگ املاک را به شما آموزش دهیم.
فایل یابی املاک چیست؟
فایل یابی املاک چیست؟ فکر میکنید اگر در دفتر املاک بنشینید و مردم به شما مراجعه کرده و فایل به شما بسپرند، فایل یابی کردهاید؟ تصور میکنید اگر دوستان و آشنایان فایل به شما بسپرند فایل یابی انجام دادهاید؟ هر چند بدست آوردن فایل از این راهها هم ارزشمند است. اما منظور ما از تکنیکها و آموزش فایل یابی املاک، این روشها نیست.منظور از فایل یابی املاک همان املاک قابل فروشی است که اطلاعات کامل آنها مانند متراژ، آدرس، قیمت، کاربری و غیره را جمعآوری کرده و همه در یک فایل ذخیره میشود. شاید در گذشته صرفا با نشستن در مغازه و مراجعه افراد به بنگاه به راحتی میشد فایلهای املاک منطقه را جمعآوری کرد، اما امروزه این شیوه مرسوم نیست و برای فایل یابی باید اقدامات دیگری را انجام داد. زیرا هم تعداد مراجعه کنندهها کمتر است و هم صاحبان املاک معمولا اطلاعات ملک خود را به آژانسهای دیگر نیز ارائه میدهند.
منظور از فایل در شغل مشاور املاک چیه؟
فایل در واقع همون چیزی هستش که می تونه باعث تمایز شما با سایر مشاورین املاک بشه. یک مشاور املاک حرفه ای و خوب بدون برخورداری از فایل های مناسب نمی تونه به هدف خودش برسه و بعد از مدتی شکست می خوره.
در شغل مشاور املاک، به لیستی از املاک و مستغلات که برای انجام معاملات مختلف (خرید، فروش یا اجاره) به یک بنگاه املاک سپرده می شه، اصطلاحا فایل میگن. بنابراین، هر چقدر فایل یا همان لیست املاک و مستغلاتی که در اختیار دارین جذاب تر و نسبت به پیشنهاد سایر بنگاه ها متمایز باشه، شانس اینکه مشتری با شما معامله کند افزایش پیدا می کنه.
فایل های املاک و مستغلات معمولا متنوع و دسته بندی شده هستن و ویژگی های مختلفی را ارائه میدن که هر کدوم برای دسته ای از مشتریان جذابیت دارن. اگه با ویژگی های یک فایل خوب آشنایی نداشته باشین و همچنین نتونین فایل های خوبی رو به دست بیارین، به احتمال زیاد بعد از مدت کوتاهی شکست می خورین و باید شغلتون رو عوض کنین.
اهمیت انواع فایل یابی املاک
فایل یابی املاک امروزه به روشهای مختلفی انجام میشود. مشاورین املاک در کنار استفاده از روشهای سنتی، خود نیز اقداماتی برای جمعآوری فایل املاک میکنند. آنها معمولا با صاحبان ملکها صحبت کرده و با فروش ملک، کمیسیون قابل توجهی دریافت میکنند. بدیهی است هرچه یک مشاور املاک از روشهای مدرنتر و حرفهایتری برای فایلیابی استفاده کند، موفقیت بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتری نیز خواهد داشت. اهمیت فایل مشاور املاک بسیار زیاد است و میتوان گفت که اساس کار مشاوران املاک است.
یک مشاور املاک بدون داشتن فایل مناسب، نمیتواند به مشتریان خود کمک کند تا ملک مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین، فایلهای مناسب میتوانند باعث افزایش درآمد مشاوران املاک شوند. اهمیت نحوه فایلینگ املاک در دوره رکود بازار مسکن بیشتر میشود. در این دوره، تعداد فروشندگان و خریداران کاهش مییابد و مشاوران املاک برای موفقیت باید به دنبال فایلهای مناسب باشند.
نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه بکنید این است که وقتی ما از فایل یابی املاک حرف میزنیم، از فرآیندی صحبت میکنیم که باید در انتهای آن به فایلهایی رسیده باشید که به معنای واقعی کلمه خوب و قابل فروش باشند. چرا که اگر صدها فایل داشته باشید که به دلایل مختلفی مثل به قیمت نبودن، قابل فروش نباشند، هیچ ارزشی برای شما ندارند.
فایل خوب لزوما ملکی با امکانات زیاد یا نوساز نیست، بلکه یک فایل خوب امکاناتی متناسب و گاهی بالاتر از قیمت تعیین شده رو ارائه میده. در واقع خیلی از مواقع، حتی اگه فایل شما تمام امکانات و ویژگی های موردنظر مشتری رو داشته باشه اما قیمتش بالاتر از عرف باشه، نمی تونین با مشتری به توافق برسین و عملا وقت خودتون رو هدر دادین.
اما در نقطه مقابل، فایلی که چند مورد از ویژگی ها و امکانات مورد نظر مشتری رو نداره اما در عوض قیمت جذابی رو ارائه میده، می تونه معامله رو نهایی کنه. مشاوران املاک حرفه ای علاوه بر اینکه همیشه به دنبال فایل های جذاب با قیمت متناسب هستن، نیازهای مشتریان خودشون رو به خوبی درک می کنن و فایل هایی متناسب با اون نیازها رو معرفی می کنن تا برای بستن معامله شانس بیشتری داشته باشن.
در ادامه به برخی از مزایای فایل یابی املاک اشاره میکنیم:
♦ افزایش درآمد: فایلهای مناسب میتوانند باعث افزایش درآمد مشاوران املاک شوند. به عنوان مثال، اگر یک مشاور املاک فایل یک ملک گران قیمت را در اختیار داشته باشد، میتواند از این طریق درآمد خوبی کسب کند.
♦ افزایش رضایت مشتریان: داشتن فایلهای مناسب باعث افزایش رضایت مشتریان میشود. مشتریان زمانی که از مشاور املاک خود فایلهای مناسب دریافت میکنند، احساس میکنند که مشاور املاک به نیازهای آنها اهمیت میدهد.
♦ افزایش اعتبار: مشاوران املاکی که فایلهای مناسب دارند، اعتبار بیشتری در بین مشتریان پیدا میکنند. این امر باعث میشود که مشتریان بیشتری به این مشاوران مراجعه کنند.
برای دریافت اشتراک رایگان فایلینگ املاک اینجا کلیک کنید
مناسب ترین فایل برای فروش در زمان رکود بازار مسکن
ویژگی یک فایل خوب برای فروش در دوره رکود ملک، ویژگی است که باعث میشود آن فایل در میان سایر فایلهای موجود، متمایز شود و مورد توجه خریداران قرار بگیرد. در دوره رکود، تعداد فایلهای موجود در بازار افزایش مییابد و خریداران با گزینههای زیادی برای انتخاب مواجه میشوند. بنابراین، یک فایل خوب برای فروش در این دوره باید ویژگیهایی داشته باشد که بتواند توجه خریداران را جلب کند.
در ادامه، به برخی از ویژگیهای یک فایل خوب برای فروش در دوره رکود املاک اشاره میکنیم:
♦ موقعیت مکانی مناسب: موقعیت مکانی ملک یکی از مهمترین عواملی است که خریداران هنگام خرید ملک در نظر میگیرند. یک فایل خوب باید در موقعیت مکانی مناسبی قرار داشته باشد. این موقعیت مکانی باید دسترسی مناسبی به مراکز رفاهی، تجاری و حمل و نقل داشته باشد.
♦ قیمت مناسب: یکی از دلایل رکود بازار مسکن، افزایش قیمت مسکن است. در این شرایط، خریداران به دنبال ملکهایی با قیمت مناسب هستند. بنابراین، یک فایل خوب برای فروش باید قیمت مناسبی داشته باشد.
♦ امکانات و تجهیزات مناسب: خریداران به دنبال ملکهایی هستند که امکانات و تجهیزات مناسبی داشته باشند. این امکانات و تجهیزات میتواند شامل مواردی مانند آسانسور، پارکینگ، انباری، سیستمهای سرمایش و گرمایش و ... باشد.
♦ وضعیت ظاهری مناسب: وضعیت ظاهری ملک نیز یکی از عواملی است که خریداران به آن توجه میکنند. یک فایل خوب باید وضعیت ظاهری مناسبی داشته باشد. این وضعیت ظاهری باید شامل مواردی مانند نظافت، رنگ آمیزی، تعمیرات و ... باشد.
علاوه بر ویژگیهای ذکر شده، یک فایل خوب برای فروش در رکود بازار مسکن باید ویژگیهای زیر را نیز داشته باشد:
♦ مالک منصف: مالک یک ملک خوب باید فردی منصف باشد که با مشاور املاک برای فروش ملک همکاری کند.
♦ مدارک کامل: یک فایل خوب برای فروش باید مدارک کاملی داشته باشد. این مدارک میتواند شامل سند تک برگ مالکیت، استعلام ثبتی، استعلام شهرداری و ... باشد.
♦ قابلیت فروش سریع: یک فایل مناسب برای فروش باید قابلیت فروش سریع داشته باشد. این قابلیت فروش سریع میتواند به دلیل ویژگیهای ذکر شده در بالا باشد.
مشاوران املاک باید هنگام فایل یابی، به ویژگیهای ذکر شده توجه کنند تا بتوانند فایلهای مناسبی پیدا کنند که در دوره رکود بازار مسکن به فروش بروند. برای پیدا کردن بهترین فایل در بین هزاران آگهی ملکی میتوانید از فایلینگ املاک “سامانه فایل” استفاده کنید.
اهمیت فایل یابی املاک برای مشاور
فایل یابی املاک همیشه مهم است. اما اهمیت آن در دوران رکود بازار مسکن افزایش مییابد. چرا که در دوره رونق هم فروشنده زیاد است و هم مشتری. شاید در دوره رونق بازار مسکن (که البته بسیار کوتاهتر از دوره رکود است)، چندان اهمیت فایل یابی را احساس نکنید. اما اگر به آموزش فایل یابی املاک بیتوجه باشید، در دوره رکود بازار املاک، بدترین روزهای کاری خود را تجربه میکنید.
امیدواریم هرگز در دوره رکود بازار مسکن با مشکل فایل مواجه نشوید (متاسفانه اغلب مشاورین املاک با این مشکل روبرو میشوند). اما اگر با این مشکل روبرو شوید، احتمالا روزهای پر از ناامیدی و بیپولی را تجربه میکنید. روزهایی که احتمالا احساس گیر افتادن در بنبست را به شما منتقل میکند. دوره رکود بازار مسکن، برای اغلب مشاورین املاک یک کابوس است.
در آموزش فایل یابی املاک، ما به شما روشهایی را میآموزیم که بتوانید فایلهایی پیدا کنید که حتی در دوران رکود بازار مسکن به راحتی قابل معامله باشند. از آنجایی که در دوره رکود بازار مسکن، به علت بالا بودن قیمت مسکن، تعداد مشتریانی که توان خرید دارند کم میشود، عرضه و تقاضا به نفع خریدار تغییر میکند.
یعنی در دوران رکود بازار مسکن، تعداد فایل بیشتر از نیاز مشتری است. بنابراین مشتری فرصت کافی برای گشتن و انتخاب فایلی که مورد پسند باشد را دارد. در نتیجه در دوران رکود، شما نمیتوانید هر فایلی را بفروشید.
یکی از راههای معرفی بهترین فایل به خریدار ملک استفاده از سایت فایلینگ ملک است.
آموزش روش های فایلیابی املاک
مشاوران املاک باید قادر به ارائه فایل های مناسب و همچنین متعدد به مشتریان باشند. بنابراین به منظور آموزش فایل بندی املاک باید از هیچ تلاشی دریغ نکنند. فایل یابی املاک نیازمند تبلیغات مستمر، شناسایی املاک خالی از سکنه، ارتباط برقرار کردن و ... می باشد. در اینجا به یک سری نکات مهم برای یافتن فایل های مناسب و متعددی اشاره می کنیم.
1. از اعتبار آژانس املاک بهره مند شوید
در صورتی که مشاور املاک با تجربه ای باشید، فایل یابی برای شما کار دشواری نخواهد بود. چرا که اعتبار و مهارت شما دهان به دهان چرخیده و مطمئنا از جایگاه خوبی در محل خود برخوردار هستید. از این رو مشتریان برای فروش املاک خود، اول از همه به شما مراجعه می کنند. بنابراین اگر سابقه کاری قابل توجهی دارید، به هیچ عنوان محل خود را تغییر ندهید. زیرا اینطوری اعتبار کاری خود را از دست داده و باید از ابتدا برای جلب مشتری تلاش کنید. اما اگر تازه کار هستید و میخواهید همیشه فایل های مناسب برای معرفی داشته باشید، باید در آژانس املاک معتبری استخدام شوید. تنها در این صورت در فایل یابی مشکلی نخواهید داشت.
2. استفاده از دیوار و شیپور برای فایلیابی
نمیتوان نقش فضای مجازی در پیشبرد و موفقیت مشاغل از جمله مشاور املاک را نادیده گرفت. یک مشاور حرفهای میتواند از این بستر برای جمعآوری فایلهای املاک استفاده کند. حضور فعال در این فضا، جلب اعتماد دیگران، بیان سابقه کاری و غیره سبب میشود تا صاحبان املاک به او اعتماد کرده و برای فروش ملک به آنها مراجعه کنند. اگر مشاور املاک در این حوزه موفق عمل کند، میتواند از محدود منطقه خود نیز فراتر عمل کند.
شما میتوانید از طریق سایتهای دیوار و شیپور به فایلهای املاک مختلف دسترسی پیدا کنید. این کار را به دو صورت میتوانید انجام دهید:
رصد کردن دیوار و شیپور برای پیدا کردن فایلهای شخصی
میتوانید در روز زمانی را برای این کار اختصاص دهید و فایلهایی که مالکان ثبت کردهاند را پیدا کنید. البته گاهی این املاک مشکلاتی دارند یا اینکه قیمت پیشنهادی مالک بسیار بالاست و ملک به فروش نمیرود. بهتر است خیلی سراغ این جور آگهیها نروید.
آگهی نویسی و تبلیغات اصولی
میتوانید در پلتفرومهای دیوار و شیپور با اسم املاک خود اقدام به تبلیغ کنید. در این روش مشتری ضمن آشنایی با شما، به کار شما اعتماد کرده و فایلش را ارائه میدهد. با این روش میتوانید فایلهای شخصی بسیار خوبی را به دست بیاورید.
3. مشتری را دو دستی بچسبید!
زمانی که شما حرفه خود به عنوان یک مشاور املاک را شروع کنید، مطمئنا با مشتریان زیادی در طول روز روبرو خواهید شد. با توجه به نوع تبلیغات شما، عده ای حضوری و عده ای از طریق سایت یا تلفون با شما در تماس خواهند بود. سعی کنید تمامی مراجعین چه حضوری و چه غیر حضوری را مدیریت کنید. قطعا مشتریان در زمینه خرید، فروش، رهن یا اجاره مسکن در زمینه های تجاری، مسکونی، اداری از شما یاری می خواهند. شما باید توانایی رسیدگی به امور مربوطه را به طور کامل داشته باشید.
سعی کنید مشتری را از لحاظ روانشناختی شناسایی کنید و بر اساس علایق او برخورد نمایید. ترفندهای جذب مشتری را بکار گیرید و اجازه ندهید به بنگاه املاک و مستغلات دیگری برود. هیچ تماس تلفنی را از دست ندهید و با تمامی مشتریان قرار حضوری بگذارید. از این طریق میتوانید هر روز به تعداد فایل های در دسترس خود و آژانسی که در آن کار می کنید، بیافزایید.
4. استفاده از تبلیغات و آگهی
در دنیای مدرن، هر شغلی برای پیشرفت نیاز به تبلیغات دارد. تبلیغات در حرفه مشاور املاک نیز نقش برجسته ای ایفا می کند و میتواند موفقیت شما را تضمین کند. شما نمی توانید تنها با تاسیس یک آژانس املاک گمنام و بی تجربه به اهداف رویایی خود دست بیابید. پس منتظر نباشید مشتری شما را پیدا کند! شما او را پیدا کنید.
میتوانید با چاپ بنرهای تبلیغاتی یا انتشار تراکت های تبلیغاتی، مشتری بیشتری جذب کنید. مخصوصا اگر تازه کار هستید این روش خوبی برای آشنایی با شماست. همچنین از طریق سایت و شبکه های اجتماعی نیز می توانید برند خود را معرفی کرده و موفقیت را تضمین نمایید. اگر از آن دسته افرادی هستید که هنوز پایبند روش های سنتی برای تبلیغات می باشند، زمان آپدیت کردن اطلاعات فرار رسیده است. با سرمایه گذاری روی تبلیغات در دنیای مجازی میتوانید فایل های متعددی بیابید. تبلیغات به شما کمک میکند تا دیده شوید و مشتریها به سمتتان بیایند.
5. نظر صاحبان ملک را برای مراجعه به آژانس جلب کنید
گاهی برخی افراد تمایلی به مراجعه به بنگاه های املاک و مستغلات ندارند. آنها ترجیح می دهند به طور مستقیم با مشتری روبرو شوند و ملک خود را به فروش یا اجاره برسانند. معمولا چنین آگهی هایی را در سایت های آنلاین قرار می دهند. بنابراین اگر در منطقه خود با آگهی های فروش ملک شخصی روبرو شدید، میتوانید با آنها تماس گرفته و برای مراجعه به آژانس مجاب کنید. کافیست از مزایای عقد قرارداد ملکی در آژانس، امکان مشاور حقوقی املاک و فواید قانونی برای آنها توضیح دهید. در نهایت می توانید این آگهی های شخصی را نیز به فایل های خود اضافه کنید.
6. تماسهای تلفنی را جدی بگیرید
سعی کنید به طور مستمر با مشتریان ثابت یا قدیمی خود در ارتباط باشید. گاهی میتوانید تنها با یک تماس و احوالپرسی ساده، یک فایل جدید بیابید. در برخی موارد ممکن است مشتریان قدیمی باز هم نیاز به خریدار یا مستاجر داشته باشند. در این وضعیت شما کافیست یک مشتری دست به نقد داشته باشید تا معامله سر بگیرد. معمولا بیشتر تماسهایی که با شما گرفته میشود از جانب خود مالکان است که قصد تعیین قیمت ملکشان را دارند. به هیچ وجه از کنار این گونه تماسها ساده عبور نکنید. از این افراد سوالات بیشتری بپرسید تا از هدف آنها آگاه شوید و راهنماییهای لازم را به آنها بدهید. اگر قصد فروش داشته باشند میتوانید با استفاده از ترفندهای اقناع مشتری، فایلشان را به دست بیاورید.
7. برقراری ارتباط با پیمانکار و سازندگان
یک مشاور املاک حرفهای باید ارتباط قوی و مداوم با پیمانکاران و سازندگان داشته باشد. به این شکل میتواند در فروش با آنها همکاری کند. برای این کار میتوانید لیستی از سازندگان را تهیه کرده و به روشهای مختلف با آنها تعامل کنید. همچنین سعی کنید با مدیران ساخت و ساز در راتباط باشید. مطمئنا در محل شما افرادی هستند که در حال بازسازی، نوسازی و یا تخریب ساختمانی هستند. باید با مسئول مربوطه ارتباط صمیمانه برقرار کنید و شانس خود را برای دریافت فایل ها در آینده بیشتر کنید. هر چقدر بتوانید اعتماد آنها را بیشتر جلب کنید، احتمال مراجعه آنها برای فروش یا اجاره و رهن به شما بیشتر میشود. بنابراین یکی از مهمترین مسائل در آموزش فایل یابی املاک، ارتباط صمیمانه با افراد فعال در حوزه املاک میباشد. برای این کار میتوانید لیستی از سازندگان را تهیه کرده و به روشهای مختلف با آنها تعامل کنید.
8. ارتباط با نگهبانان و سرایدارها
مسلما هیچ کس به اندازه نگهبان و سرایدار از وضعیت واحدهای ساختمانها آگاه نیست. اگر یک واحد خالی شود یا برای فروش گذاشته شود، اولین کسی که میفهمید سرایدار و نگهبان است. در نتیجه مراوده با این افراد میتواند شما را به فایلهای بیشتر برساند. میتوانید با دادن کارت ویزیت خود به آنها و بیان اینکه در قبال اینکه حق الزحمهای نیز دریافت میکنند، با آنها ارتباط مستمر داشته باشید.
9. املاک در حال ساخت و خالی از سکنه را شناسایی کنید
برخلاف باور عموم، شغل مشاور املاک فقط پشت میز نشتن نیست! شما باید در محله خود به بررسی و گشت و گذار بپردازید. با تمامی صاحبان املاکی که در حال ساخت و ساز هستند ارتباط برقرار کنید و از آنها برای مراجعه به آژانس املاک خود دعوت نمایید. قطعا در هر محلی املاک خالی از سکنه و یا در حال ساخت وجود دارد. اگر موفق به فروش یا اجاره این خانهها شوید، سود قابل توجهی به دست خواهید آورد. پیدا کردن این خانهها کار سختی است اما از روشهای مختلفی میتوانید آنها را شناسایی کنید. بنابراین میتوانید به محلهها رفته و از ساکنین آنجا اطلاعاتی درباره خانههای خالی یا صاحبان آنها دریافت کنید. اگر این روش را نمیپسندید، میتوانید در کوچهها گشت زده و خانههای خالی یا در حال تخلیه را با توجه به مشخصات خاصی که دارند، پیدا کنید. سپس از همسایهها درباره مالک آنجا اطلاعات بگیرید. خانههای خالی معمولا ایدهآلترین روش برای کسب درآمد هستند. در صورتی که می خواهید نظر مشتریان و مدیر آژانس را جلب کنید، باید برای فایل یابی تلاش نمایید.
10. به روش های مدرن روی بیاورید
شما علاوه بر روش های سنتی، میتوانید برای فایل یابی از متد مدرن استفاده کنید. در واقع این روزها مردم بیشتر برای یافتن ملک مورد نظر خود از طریق اینترنت اقدام می کنند. از این رو سایتهای زیادی در زمینه املاک به فعالیت میپردازند. شما میتوانید با کمک سایتهای معتبر در زمینه خرید و فروش املاک به گزینه های قابل ارائه به مشتریان خود بیافزایید.
11. استفاده از فایل یاب
در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، مشاوران املاک موفق از افرادی استفاده میکنند که وظیفه آنها فقط فایل یابی است. این افراد با موتور در نقاط مختلف شهر میگردند و لیستی از املاک خالی یا نوساز منطقه را جمعآوری میکنند. امارات یکی از کشورهایی است که مشاورین املاکش از این روش استفاده میکنند. شما هم میتوانید این روش را امتحان کرده و تاثیرات آن را مشاهده کنید.
12. احیای فایلهای قدیمی
گاهی ممکن است فردی چند ماه قبل برای فروش ملکش به شما مراجعه کرده اما از آن کار منصرف شده یا اینکه ملک به دلایل مختلف به فروش نرفته است. ممکن است تعدادی قابل توجهی از این فایلها داشته باشید. میتوانید با صاحب ملک تماس گرفته و با او صحبت کنید تا روند فروش ملکش را آغاز کند. بدین ترتیب میتوانید این فایلهای بایگانی شده را احیا کنید. گاهی نیز این فایلها چند سال در اجاره هستند، اگر شما قبل از موعد تخلیه تماس بگیرید، ممکن است آنها را تبدیل به فایل شخصی کنید.
13. روشهای فایلیابی خانههای نوساز
منظور از خانههای نوساز، ساختمانهایی است که هنوز در مرحله گچکار و نازککاری هستند. از آنجایی که معمولا نمیتوانید به صاحبان این املاک دسترسی داشته باشید، بهتر است با نگهبان ساختمان ارتباط بگیرید. شما باید با نگهبان صمیمی شده و در ازای پرداخت مقداری حق الزحمه، فایلهای ملک و اطلاعاتی که مورد نیاز است را دریافت کنید. اگر نگهبان حاضر به همکاری با شما شود، هم از جذب فایلها توسط سایر املاکیها جلوگیری میشود و هم اینکه شما را به مالک ساختمان معرفی میکند تا بهتر بتوانید برای فروش آنها اقدام کنید. از آنجایی که مشتری برای خرید خانه نوساز همیشه وجود دارد، میتوانید با فایلیابی اینگونه املاک، موفقیت و سود قابل توجهی به دست بیاورید.
14. به بررسی فایل ها بپردازید
یکی از مهمترین نکات در آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک، بررسی فایل ها پس از دریافت آن می باشد. شما به عنوان یک مشاور املاک باید به طور حضوری به بررسی وضعیت ملک، متراژ، قیمت و امکانات آن بپردازید. در این صورت می توانید گزینه هایی به خریدار معرفی کنید که باب سلیقه او باشد. همچنین این کار باعث می شود بتوانید تمامی معایب و مزایای ملک را به طور کامل به مشتری توضیح دهید. این مسئله به کسب اعتبار شما کمک زیادی می کند.
15. روشهای فایلیابی برای برجها و مجتمعهای تجاری
برای دریافت فایلهای برجها و مجتمعهای تجاری میتوانید به سراغ نگهبان یا لابی بروید. میتوانید از طریق لابی اطلاعات تماس مالکان، واحدهای خالی و واحدهایی که برای فروش گذاشتهاند را به دست بیاورید. از آنجایی که سایر مشاورین املاک نیز از این روش استفاده میکنند، میتوانید با پرداخت مقداری دستمزد به آنها، اطلاعات کاملتری دریافت کنید.
16. استفاده از اطلاعات دوستان یا آشناها
وقتی در جمع افراد دیگر قرار میگیرید، درباره شغلتان به آنها بگویید و از آنها بخواهید تا اگر فایل مناسبی میشناسند، معرفی کنند. این نوع تبلیغات بسیار مفید و کاربردی است. شاید آنها خود قصد فروش ملک را داشته باشند یا کسانی را بشناسند که دنبال مشاور املاک هستند. در این روش احتمال شخصی سازی فایلها بسیار بیشتر است.
17. استفاده از سایتها و برنامههای فایلیابی
در بسیاری از شهرهای بزرگ مانند تهران، سایتها و برنامههای مختلفی وجود دارد که فایلهای مختلف املاک را در دسترس دیگران قرار میدهند. این سایتها اصلیترین روش فایلیابی املاک در دفاتر فروش املاک است و در کنار سایر روشها بسیار مفید و به صرفه است. اما باید دقت کنید که در این صورت فایلها دیگر شخصی نبوده و اطلاعات املاک در اختیار سایر مشاورین املاک نیز قرار دارد. در واقع مزیت اصلی این روش دسترسی سریعتر و کم هزینهتر به فایلهای املاک است.
بهترین فایلینگ املاک در تهران و کرج
سامانه فایلیکی از بروزترین و بهترین فایلینگ املاک تهران کرج است که با دسته بندی مناسب فایلها و ارسال آنی فایل به مشاور املاک ، مشاور را در ارائه بهترین فایل به مشتری کمک میکند.برای ثبت نام و دریافت اشتراک رایگان فایلینگ املاک روی لینک زیر کلیک کنید.
دریافت اشتراک رایگان سامانه فایلینگ املاک تهران و کرج
تکنیک شخصی کردن فایل برای مشاورین املاک
منظور از شخصی کردن فایل این است که مشاور املاک کاری کند تا مالک، فقط و فقط آن ملک را به او بسپارد و کس دیگری به آنها دسترسی نداشته باشد. اما چرا مالک باید این کار را انجام دهد؟ یا اصلا چرا فروشنده ملک خود را به چندین مشاور املاک میسپارد؟
فروشنده به این دلیل ملک را در چندین دفتر املاک ثبت میکند که از فروش سریعتر ملک خود اطمینان حاصل کند. بنابراین اگر شما بتوانید مالک را به این اطمینان برسانید که شما و آژانس املاکی که در آن کار میکنید، میتوانید این ملک را سریع برای او بفروشید، راه شخصی کردن فایل را برای خود همواره کردهاید.
اگر یک فایل به چند مشاور داده شود، رقابت میان آنها بالا بوده و ممکن است سایر مشاورین زودتر از شما برای آن مشتری پیدا کنند. در نتیجه تلاشهای شما برای جمع آوری فایل هدر خواهد رفت.
اما اگر یک فایل ملک تخصصی داشته باشید که سایر مشاوران املاک آن را نداشته باشند، یک امتیاز مثبت برای شما خواهد بود. زیرا مشتری معمولا از دیدن خانههای تکراری خسته شده و اگر مدام این کار را انجام دهید، دیگر به شما مراجعه نخواهد کرد.
شخصی سازی فایل املاک
شخصی کردن فایل املاک کار سختی است زیرا اغلب صاحبان املاک ترجیح میدهند که ملک خود را چند مشاور املاک ارائه داده تا شانس فروش را بالاتر برده و به آن سرعت بخشند. در این شرایط چطور باید فایل را شخصی سازی کرد؟
همانطور که گفت شد، مهمترین دلیل ارائه ملک با مشاوران مختلف، فروش سریعتر آن است. پس اگر بتوانید او را قانع کنید که ملک مورد نظر را در سریعترین زمان ممکن و با بهترین شرایط میفروشید، شاید بتوانید به او اطمینان دهید که ملک را به دیگری نسپارد. برای رسیدن به این هدف نیز باید دو کار مهم انجام دهید:
♦ خود را مشاور با تجربه و مسلط به بازار نشان دهید
مسلما برای اینکه بتوانید نظر مشتری را جلب کنید، باید شما را فردی با تجربه و مسلط به بازار دریابد. برای اینکه باید رفتار کاملا حرفهای از خود نشان دهید. یعنی ظاهر آراسته و مرتب داشته باشد، در صحبت با مشتری سوالات دقیق و مناسب بپرسید که بتوانید به هدف اصلیاش از فروش ملک پی ببرید و خوب به حرفهایش گوش دهید. ضمنا باید اطلاعاتتان به روز و بیشتر از مشتری باشد. اگر اطلاعات مشتری بیشتر از شما باشد، نمیتوانید اعتمادش را جلب کنید. اگر این کار را انجام دهید، فروشنده نیز حس اعتماد بیشتری نسبت به شما و حرفهتان خواهد داشت.
♦ سوالات درست و دقیق از مشتری بپرسید
اینکه ملکش در کجا واقع شده چه شرایطی دارد، در چه زمانی باید به فروش برسد و هدفش از فروش ملک چیست و موارد اینچنینی.
تکنیک های فایل یابی املاک
شغل مشاور املاک در صورتی می تونه به درآمدزایی بالا برسه که به صورت حرفه ای در اون فعالیت کنید. اگه یک سری نکات ضروری در خصوص بازاریابی و مشتری مداری رو در شغل مشاور املاک دنبال کنین، این احتمال کاملا وجود داره که به سطح درآمدی قابل توجهی برسید.
موفقیت در شغل مشاور املاک تا حد زیادی به نحوه تعامل شما با مشتریان بالقوه و درک نیاز اونها بستگی داره. هر چقدر بتونین مشتریان راضی تری داشته باشین، شانس شما برای متمایز شدن در بازار و انجام معاملات بزرگ تر افزایش پیدا می کنه.
یکی از مواردی که برای موفقیت در شغل مشاور املاک ضروری هستش، سیستم فایلینگ کارآمده که به طور چشم گیری می تونه به شما کمک کنه.
انواع فایل یابی املاک عبارت است از راههای زیر:
فایل یابی املاک نوساز
فایل یابی خانههای خالی
فایل یابی برجها و مجتمعهای تجاری
استفاده از دیوار و شیپور
فایل یابی از طریق دوست و آشنا
فایل یابی از طریق سایت ها و برنامههای فایل یابی
شاید همین الان ایدههایی برای هر یک از روشهای فایل یابی بالا به ذهن شما رسیده باشد. اما ما در ادامه آموزش فایل یابی املاک، تکنیک هایی برای اجرای هر کدام از موارد بالا عنوان میکنیم. این تکنیکها کار شما را برای پیدا کردن فایل در هر یک این موارد بسیار سادهتر میکند.
آموزش تکنیک های فایل یابی املاک نوساز
منظور از املاک نوساز، خانههایی است که در مرحله گچ و خاک یا نازککاری هستند. نکته مهم این است که احتمالا مسیر مستقیمی برای پیدا کردن مالک یا سازنده ملک پیشِ پای شما نیست. بنابراین بهترین راه برای رسیدن به مالک یا سازنده این است که با نگهبان آن ساختمان طرح دوستی بریزید.
اینجا باید از قدرت ارتباطات خود استفاده کنید. باید با نگهبان ملک گپ بزنید، اما سعی نکنید اطلاعات را از زیر زبان اون بکشید. به یاد داشته باشید که در ادامه کار ممکن است به نگهبان ملک نیاز داشته باشید. فراموش نکنید که به هر حال شما با مالک یا سازنده ملک به صورت مستقیم در ارتباط نیستید. این نگهبان است که ارتباط مستقیم و پیوسته با مالک و سازنده دارد.
بنابراین با نگهبان ارتباط خوبی برقرار کنید. کاری کنید که مطمئن شود شما هوای او را دارید. در این صورت او میتواند حافظ منافع شما در خصوص فایلهای آن ساختمان باشد. در واقع نگهبان میتواند هم مانع جذب این فایلها توسط املاکیهای دیگر شود؛ هم اینکه میتواند با تعریف از شما پیش مالک و سازنده، راه شما را برای بدست آوردن این فایلها هموار کند.
اینکه چطور با نگهبان ارتباط دوستانه برقرار کنید به هنر و توانایی ارتباطی شما برمیگردد. اما میتواند هر بار که به او سر میزند، آبمیوه، نوشابه یا یک چیز کوچک بخرید (نمکگیر کردن!). میتوانید به اون بگویید به ازای هر واحدی از آن ساختمان که بفروشید، مبلغ مشخصی به اون میپردازید. البته فراموش نکنید که باید به عهد خود وفا کنید.
آموزش فایل یابی املاک برای خانههای خالی
اگر به عنوان یک مشاور املاک، در اتمسفر کار املاک نفس بکشید و این کار را بخش مهمی از زندگی خود بدانید، حتی در حال خرید کردن هم ممکن است فایل یابی کنید. چرا که همیشه شاخکهای شما برای پیدا کردن فایل در حال فعالیت است.
برای پیدا کردن خانههای خالی میتوانید مسیرهایی را در محدوده کاری مورد نظر برای خود مشخص کنید. سپس در این مسیرها تردد کنید و دنبال خانههایی باشید که پرده ندارند یا در حال اسبابکشی هستند. در ادامه میتوانید با مراجعه به همسایههای آن ملک، در خصوص مالک و شرایط ملک اطلاعات بدست آورید.
فقط توجه داشته باشید که بعضی از مردم، نسبت به مشاورین املاک دافعه دارند. بنابراین اگر خود را به عنوان مشاور املاک معرفی کنید، ممکن است هیچ اطلاعاتی به شما ندهند. پس یا باید بدون اینکه خود را به عنوان مشاور املاک معرفی کنید در خصوص ملک پرسوجو کنید، یا اینکه اگر شما در اینباره سوالی پرسیده شد، بگویید خودتان دنبال خانه هستید.
تکنیک فایل یابی برجها و مجتمعهای تجاری
شرایط فایل یابی برجها و مجتمعهای تجاری تا حدی مشابه خانههای خالی است. به این معنی که در این حالت هم شما نمیتوانید به صورت مستقیم با مالک ارتباط برقرار کنید. بنابراین باید دنبال یک نفر به عنوان رابط باشید. این یک نفر کسی نیست جز نگهبان یا لابیمن برج.
لابیمن برج هم اطلاعات تماس تمامی مالکین را دارد، هم دقیقا اطلاع دارد کدام واحد خالی است و کدام واحد برای فروش یا اجاره قرار داده شده است. در واقع تمام اطلاعاتی که شما برای فایل یابی نیاز دارید، در اختیار لابیمن است. تمام نکاتی که در خصوص ارتباط با نگهبان در فایل یابی خانههای خالی گفتیم، در این مورد هم صادق است.
البته اگر در منطقه ۱ تهران کار میکنید، داستان ارتباط با لابیمنها برای شما کمی متفاوت است. چرا که در منطقه ۱ تهران، با شبکه لابیمنها مواجه هستیم. با توجه به متفاوت بودن املاک منطقه ۱ از نظر قیمت، ساز و کار متفاوتی در آن جا شکل گرفته است. در واقع لابیمنها در منطقه یک به صورت اختصاصی با مشاور املاک کار میکنند.
شیوه کار لابیمنها با مشاور به این ترتیب است که یا در ازای ارائه اطلاعات ملکی که وارد بازار شده، مبلغ مشخصی را دریافت میکنند، یا اینکه از کمیسیونی که مشاور املاک دریافت میکند، درصد میگیرند. به طور کلی به دلیل این ساز و کار خاص در منطقه ۱، ارتباط گرفتن با لابیمنها هم سختتر است و هم بیشتر نیازمند هزینه کردن است.
آموزش فایل یابی املاک با استفاده از دیوار و شیپور
در این بخش از آموزش فایل یابی املاک توضیح میدهیم که به ۲ صورت میتوانید از دیوار و شیپور برای فایل یابی املاک استفاده کنید. این دو روش عبارتند از:
پایش دیوار برای پیدا کردن فایلهای شخصی
آگهی نویسی اصولی
میتوانید هر روز زمانی را به این اختصاص دهید که فایل هایی که توسط مالک در دیوار ثبت شده است را پیدا کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که خیلی از اینگونه فایلها ممکن است مشکل داشته باشند. یعنی یا ملک عیب و ایرادی دارد و فروش نرفته یا اینکه قیمت ملک بالا است و مشتری ندارد یا اینکه مالک به طور کل قصد کار کردن با مشاور املاک را ندارد.
در حالت دیگر میتوانید با رعایت یک سری نکات و اصول در آگهی نویسی دیوار و شیپور، کاری که کنید که نام املاک شما در ذهن مخاطب ثبت شود. در این روش مشتری از طریق آگهی شما به شما اعتماد کرده و حس میکند شما میتوانید ملک او را بفروشید. به این ترتیب میتوانید فایل های بسیار خوبی بدست آورید.
این روش را به طور کامل در مقاله: «مهمترین نکات آگهی نویسی در دیوار که مشاورین املاک باید بدانند» توضیح دادهایم. برای آموزش فایل یابی املاک با این روش، حتما این مقاله را مطالعه کنید.
آموزش فایل یابی املاک از طریق دوست و آشنا
حتما دیدهاید وقتی که یک پزشک در جمع دوستان و آشنایان است، هر کسی که دچار بیماری شده باشد، موضوع را با او مطرح کرده و از راهنمایی میخواد. شرایط برای شما به عنوان مشاور املاک هم میتواند به همین ترتیب باشد.
برای اینکه به این وضعیت برسید، باید همواره بر اینکه مشاور املاک هستید تاکید کنید. وقتی همه اطرافیان بدانند شما مشاور املاک هستید، اگر نیاز به خرید، فروش یا اجاره ملک داشته باشند، به شما مراجعه کرده یا حتی شما را به دیگران معرفی میکنند.
بنابراین در جمعهای خانوادگی درباره بازار مسکن صحبت کنید. اطلاعات خود را در جاهای مناسب به رخ بکشید. حتی سعی کنید در حضور خود در فضای مجازی، بر اینکه مشاور املاک هستید تاکید کنید. اجازه دهید همه بدانند یک نفر در کنار آنها هست تا در صورت نیاز، در خصوص مسائل ملکی به آنها کمک کند.
فایل یابی از طریق سایت ها و برنامه های فایل یابی
استفاده از سایت ها فایلینگ املاک در شهرهای بزرگ و به خصوص تهران، بسیار رواج دارد. میتوان گفت این روش، اصلیترین روش فایل یابی بسیاری از دفاتر املاک در تهران است. ما در آموزش فایل یابی املاک به شما توصیه میکنیم که فقط به همین روش اکتفا نکنید. چرا که میتوانید با روشهای دیگری که در بالا به آنها اشاره شد، فایلهایی را پیدا کنید که در این برنامههای وجود ندارند.
نکته بسیار مهم در خصوص استفاده از این برنامهها این است که فایلهایی که از این ابزارها بدست میآورید را نمیتوانید به فایل شخصی تبدیل کنید. چرا که اطلاعات این فایلها ممکن است همزمان در اختیار دهها مشاور املاک دیگر قرار گرفته باشد.
بنابراین فایلهایی که با این روش بدست میآورید، تمام ۸ ویژگی گفته شده برای فایل خوب را ندارند، اما از آن جایی که برای بدست آوردن آنها وقت و انرژی کمتری از مشاور املاک صرف میشود، میتواند منبع خوبی برای فایل یابی باشد. اگر دوست دارید بدانید بهترین نرم افزار فایل یابی املاک کدام است، ادامه این نوشته را مطالعه کنید.
سیستم فایلینگ املاک چیست؟
یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی در حوزه املاک، سیستم های فایلینگ (Listing) هستن که امکانات و قابلیت هایی رو به صورت یکپارچه و متمرکز در دسترس مشاورین املاک قرار میدن. هدف اصلی از توسعه این نرم افزارها، ارائه حجم زیادی از اطلاعات به صورت دسته بندی شده هستش تا مشاورین یک بنگاه املاک بتونن با فیلتر و جستجو کردن، خیلی سریع فایل های مورد نظر را پیدا و به مشتری هدف معرفی کنن.
نرم افزارها و سایت های فایل یابی املاک
ممکن است نرم افزارهای فایلیابی مختلفی برای املاک بشناسید و بخواهید از آنها استفاده کنید.در حال حاضر تعداد زیادی نرم افزار فایل یابی املاک وجود دارد و مدام به تعداد آنها افزوده میشود. بنابراین رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد و هر روز ممکن یکی از آنها ویژگیهایی را به خود اضافه کند. بنابراین اگر میخواهید یکی از این نرم افزارها را انتخاب کنید، بهتر است کمی وقت گذاشته و ویژگیهایی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم را در این برنامهها بررسی کنید.
سامانه فایلیکی از بروزترین و بهترین فایلینگ املاک تهران کرج است که با دسته بندی مناسب فایلها و ارسال آنی فایل به مشاور املاک ، مشاور را در ارائه بهترین فایل به مشتری کمک میکند.برای ثبت نام و دریافت اشتراک رایگان فایلینگ املاک روی لینک زیر کلیک کنید.
دریافت اشتراک رایگان سامانه فایلینگ املاک تهران و کرج
اما در اینجا به جای معرفی نرم افزار مشخصاتی را ذکر میکنیم که میتواند الگو و معیاری برای تشخیص نرم افزار فایلیابی مناسب باشد. مواردی که بهترین نرم افزار فایل یابی ملک باید داشته باشد عبارتند از:
♦ پیدا کردن فایل از منایع مختلف: منابع فایلش تنها دیوار نباشد و از سایر برنامهها نیز استفاده کند.
♦ داشتن رابط کاربری روان و تجربه کاری مناسب: یعنی کاربران دسترسی بهتر و راحتتری به بخشهای مختلف آن داشته باشند.
♦ داشتن سایت و اپلیکیشن مخصوص موبایل: نداشتن برنامه مخصوص موبایل دسترسی املاکیها به برنامه را محدود میکند.
♦ انتشار اطلاعات فایل بدون تاخیر و فوری: تاخیر در ارسال اطلاعات فایل، باعث میشود تا مشاورین املاک از دنیای رقابت جا بمانند.
♦ قابلیت داشتن دسترسی راحت و آسان برای مشاورین املاک: اگر برنامهها محدودیتهای خاصی برای دسترسی کاربران ایجاد کند، مسلما تمایلی به استفاده از آن نخواهند داشت.
♦ ارسال اعلان یا توتیفیکیشن برای فایلهای جدید: اگر زمان ثبت فایل جدید، اعلان مربوط به آن به گوشی اعضا ارسال شود، در کار مشاور تاثیر بسزایی خواهد داشت.
♦ ارائه اطلاعات مفید و مختصر برای هر فایل: مشاور املاک باید به اطلاعات ملک دسترسی داشته باشد. بهتر است این نرم افزارها ابتدا اطلاعات جزئی از ملک را در اختیار مشاور قرار دهند تا بتواند کلیتی نسبت به آن به دست بیاورد.
♦ نداشتن اطلاعات سوخته: فایلهایی که با تاخیر منتشر میشود یا معامله شدهاند، سوخته محسوب میشود و باعث اتلاف وقت مشاور املاک خواهد شد.
♦ امکان استفاده همزمان چند مشاور املاک از یک اکانت: شاید این ویژگی به نفع نرم افزار نباشد اما چند مشاور املاک که در یک آژانش کار میکنند میتوانند به طور همزمان به فایلهای انتخابی همدیگر دسترسی داشته باشند.
♦ سریع و روان بودن نمایش اطلاعات در سایت و اپلیکیشن موبایل: اگر نرم افزار نتواند اطلاعات مناطق انتخاب شده را روان و سریع در اختیار کاربر بگذارند، باعث خستگی و کلافگی میشود.
♦ امکان استفاده رایگان در مدت محدود: اگر نرم افزاری حساب کاربری رایگان با مدت محدود به مشاور املاک بدهد، شانس بیشتری برای جذب مشاورین املاک خواهد داشت.
تامین فایل از منابع مختلف
بسیاری از نرم افزارهای فایل یابی املاک صرفا یک منبع (مثلا دیوار) برای تامین اطلاعات خود استفاده میکنند. در حالی که برخی دیگر از منابع مختلف (مثلا دیوار، شیپور و سایت همشهری) اطلاعات خود را تامین میکنند.
داشتن رابط کاربری روان و تجربه کاربری مناسب
مشاور املاک هر روز با این نرم افزارها سر و کار دارد. بنابراین وقتی بتواند به راحتی از بخشهای مختلف آنها استفاده کند، قطعا تمایل بیشتری به خرید اشتراک از آنها خواهد داشت.
داشتن سایت و برنامه موبایل
اگر یکی برنامه موبایلی وجود نداشته باشد، مشاور املاک فقط زمانی که در دفتر املاک حضور دارد میتواند از این نرم افزار استفاده کند. این یعنی محدودیتی که اصلا برای مشاورین املاک مناسب نیست.
انتشار اطلاعات فایل در لحظه
برخی از سایت ها اطلاعات فایلها را در ساعت مشخصی در روز منتشر میکنند. به نظر میرسد این سیاست مناسب بازار پر رقابت امروز نیست. بهتر است اطلاعات در لحظه منتشر شود تا هر مشاور املاک متناسب با زمانی که برای کارش هزینه میکند، دستاورد داشته باشد.
دسترسی راحت برای مشاورین املاک
برخی از نرم افزارهای فایل یابی، محدودیتهایی را برای دسترسی به اطلاعات خود ایجاد کردهاند. این محدودیتها صرفا باعث فراری دادن مشاورین املاک جدید میشود. مخاطب و مصرف کننده اصلی این نرم افزارها مشاورین املاک هستند. وقتی این افراد نتوانند به راحتی به این نرم افزارها دسترسی داشته باشند، قطعا سراغ نرم افزارهای دیگر میروند.
ارسال اعلان (نوتیفیکیشن / Notification) برای فایلهای جدید
بهترین اعلانی که یک مشاور املاک میتواند روی گوشی خود دریافت کند، اعلان مربوط به یک فایل جدید است. با توجه به رقابتی که برای پیدا کردن فایل بین مشاورین املاک وجود دارد، ارسال اعلان در خصوص انتشار فایل جدید، میتواند به مشاورین املاک برای پیروزی در این رقابت کمک کند.
ارائه اطلاعات مفید و مختصر در خصوص هر فایل
آیا مشاور املاک به ریز اطلاعات ملک نیاز دارد؟ بله. زیرا وقتی مشاور املاک بدون مراجعه به ملک اطلاعات کاملی از آن داشته باشد، بهتر میتواند به خریدار مشاوره دهد. اما آیا مشاور املاک باید تمام این اطلاعات را در نگاه اول مشاهده کند؟ خیر!
پس بهتر است نرم افزارهای فایل یابی، در نگاه اول اطلاعات ضروری ملک را به مشاورین املاک نمایش دهند و از نمایش سایر اطلاعات به مشاور املاک خودداری کنند. اما امکان دسترسی به بقیه اطلاعات را به راحتی برای مشاور املاک فراهم کنند. به این ترتیب استفاده از این برنامهها برای مشاورین املاک کاربردیتر شود.
نداشتن فایل سوخته
نرم افزارهای فایل یابی در ۲ حالت دچار مشکل فایل سوخته میشوند:
تاخیر در انتشار فایلها
معامله شدن ملک
مشکل فایل سوخته مسئلهای است که هم وقت مشاور املاک را تلف میکند، هم باعث مزاحمت برای مالک میشود. برخی از این نرم افزارها، با چند روز تاخیر اطلاعات ملک را در نرم افزار نمایش میدهند. این اتفاق خصوصا در مورد فایل های اجاره منجر به ایجاد فایل سوخته میشود. این مسئله بیشتر به علت تاخیر اپراتورهای آن شرکت در تکمیل اطلاعات ملک است.
سریع و روان بودن نمایش اطلاعات در سایت و برنامه موبایلی
برخی از این نرم افزارها، در نمایش اطلاعات مناطق انتخاب شده توسط مشاورین املاک کند عمل میکنند. شاید در نگاه اول، این موضوع مشکل چندان قابل توجهی نباشد. اما باید قبول کنیم روان بودن استفاده از یک نرم افزار روی تصمیم مشاور املاک برای خرید حساب کاربری آن موثر است. زیرا هیچ کسی دوست ندارد هر روز از ابزاری استفاده کند که با کندی خود باعث خستگی و کلافگی میشود.
امکان استفاده رایگان در مدت محدود
نرم افزارهایی که حساب کاربری رایگان (با مدت محدود) به مشاور املاک میدهند، شانس بیشتری برای جذب مشاورین املاک دارند.
بهره گیری از یک سیستم فایلینگ کارآمد به خودی خود مزایای زیادی داره و می تونه کارایی شما یا تیمتون رو افزایش بده. اگه از یک راهکار نرم افزاری مدرن برای سازماندهی فایل های املاک خودتون استفاده کنین، تاثیر مثبت این سیستم چندین برابر می شه و می تونین نتایج قابل توجهی رو تجربه کنین.
سامانه فایلیکی از بروزترین و بهترین فایلینگ املاک تهران کرج است که با دسته بندی مناسب فایلها و ارسال آنی فایل به مشاور املاک ، مشاور را در ارائه بهترین فایل به مشتری کمک میکند.برای ثبت نام و دریافت اشتراک رایگان فایلینگ املاک روی لینک زیر کلیک کنید.
دریافت اشتراک رایگان سامانه فایلینگ املاک تهران و کرج
نرم افزار فایلینگ تحت وب
نرم افزارهای تحت وب از شیوه طراحی و توسعه مدرن تری نسبت به نرم افزارهای محلی بهره می برن و معمولا از قابلیت های فضای ابری برای ارائه بهترین عملکرد ممکن در هر ساعتی از شبانه روز استفاده می کنن. یک نرم افزار املاک تحت وب این امکان رو به شما میده تا با دستگاه های مختلف و بدون نیاز به کامپیوتر به فایل ها و اطلاعات ضروری خود دسترسی داشته باشین.
بنابراین، سرعت و راحتی دسترسی به یک نرم افزار فایلینگ تحت وب به مراتب بالاتر از نرم افزارهای نصبیه و از اونجایی که همه چیز بر روی زیرساخت های ابری و سرورهای قدرتمند اجرا می شه، نیازی نیست یک کامپیوتر یا لپ تاپ قوی داشته باشین و حتی با ارزون ترین و ساده ترین گوشی های هوشمند و تبلت ها هم می تونین از امکانات نرم افزار استفاده کنین.
جمع بندی
آموزش فایلینگ املاک و فایل یابی از آن جهت برای مشاوران املاک مهم و ضروری است که بتوانند مرجع خوبی برای مشتریان باشند. در واقع اگر بتوانید فایل های متناسب با سلیقه مشتری را به او نشان دهید، کسب و کار شما روز به روز توسعه بیشتری خواهد یافت. بنابراین نکات ارائه شده در این مقاله را بکار ببندید و سعی کنید به موقعیتی که لایق آن هستید دست یابید.
مطالب مرتبط با سامانه فایلینگ املاک :
سیستم فایلینگ املاک سامانه فایل - CRM اختصاصی املاک